Dissabte, 17 de Febrer de 2007
 
 
Serveis Comarcals
 
Centre Europa Jove
CIREJ Emancipació Juvenil
Borses Joves d´Habitatge Barcelonès
Borsa Jove d´habitatge per compartir
 
Centres de Recursos per a Joves
 
Centre de Recursos per a la Formació i l´ocupació del Barcelonès Nord
Centre de Recursos Joves i Habitatge
Centre de Recursos Europeus per a Joves
 
 
impulsa:

Consell Comarcal del Barcelonès



col·labora:

Ajuntament de Barcelona
Generalitat de Catalunya
 

Les fires de Nadal arriben al Barcelonès

04/12/06
Les ciutats del Barcelonès tenen ja les seves fires nadalenques instal·lades als seus espais tradicionals. A Barcelona, la més important està instal·lada al centre de la ciutat. Es tracta de la Fira de Santa Llúcia, la més arrelada i tradicional i també la més gran de totes les que tenen lloc durant l'any al municipi. En aquest sentit, la fira d'enguany consta de 380 parades on es poden comprar arbres de Nadal, figures del pessebre, artesania i instruments musicals típics de l'època, com ara les simbombes.

La data més antiga que es coneix de la Fira de Santa Llúcia correspon a l'any 1786. En un principi eren tres fires: la primera, el 8 de desembre a la plaça de Sant Jaume; la segona, per Santa Llúcia, el dia 13, al pla de la Seu, i la tercera, per Sant Tomàs, el dia 21, a la Plaça Nova. Al principi del segle XX es van unificar les tres a la plaça de la Catedral.

A Badalona, la fira de Nadal està instal·lada a la Plaça de la Plana. Està oberta de 10 del matí a 10 del vespre fins el dissabte 23 de desembre. Caganers, figuretes, avets i garlandes.

Aquesta no és la única fira que s’instal·la a la ciutat per Nadal. El 13 de desembre, dia de Santa Llúcia, comenaçarà a funcionar la Fira d’Artesania. Estarà situada a la cantonada entre La Rambla i el carrer del Mar i en ella s’hi podran trobar tot tipus de productes artesanals. La Fira romandrà oberta fins el 5 de gener de 10 del matí a 10 del vespre. Els dies de Nadal, Sant Esteve i Cap d’Any les parades estaran tancades.

A L'Hospitalet, el Museu d’Història acull, fins el 10 de gener, la primera activitat nadalenca de la ciutat: la XIV Mostra Pessebrista. Enguany la mostra està formada per pessebres tradicionals realitzats, realitzats per artistes plàstics de la ciutat, d’entitats i per una col·lecció de pessebres del món.

La novetat d’enguany és aquesta col·lecció de naixements de diversos punts del món recollits per Glòria Roig durant els seus viatges. Aquests pessebres mostren les maneres diferents de representar un mateix tema: la celebració del Nadal. Els naixements, de països com Mèxic, el Salvador, Panamà, Egipte, Àfrica, Colòmbia i Equador, són fruit de diverses cultures. Per exemple, hi ha països on el Nadal no s’associa a l’hivern, sinó a l’estiu. A més, el Nadal no és una festa exclusivament cristiana, sinó que és també una simbiosi d’antigues festes relacionades amb el solstici d’hivern.


:: Últimes notícies
Celebrat el sorteig dels pisos protegits de Barcelona 15.02.2007
Cicle de xerrades de cooperació internacional al CIAJ 09.02.2007
La Coordinadora Infantil i Juvenil de l’Eixample es transforma en Consell Local de Joventut 09.02.2007
La Fundació Catalana de l'Esplai celebra la 1a Jornada Esplai i Municipi, dins el marc del seu 10è aniversari 07.02.2007
Nova edició del festival Barcelona Visualsound 06.02.2007



©2002 - 2006 Consell Comarcal del Barcelonès        
Avís Legal

Creació i disseny pàgina web - Tucan I.T.
inici contactar Santa Coloma Barcelona Badalona