Dijous, 3 d´Abril de 2008
 
 
Serveis Comarcals
 
Tallers d'Emancipació Juvenil
Centre Europa Jove
CIREJ Emancipació Juvenil
Borses Joves d´Habitatge Barcelonès
Borsa Jove d´habitatge per compartir
 
Centres de Recursos per a Joves
 
Centre de Recursos per a la Formació i l´ocupació del Barcelonès Nord
Centre de Recursos Joves i Habitatge
Centre de Recursos Europeus per a Joves
 
 
impulsa:

Consell Comarcal del Barcelonès



col·labora:

Ajuntament de Barcelona
Generalitat de Catalunya
 

Els universitaris triguen 5,1 anys de mitjana en finalitzar els estudis

28/3/2008
Segons dades oficials, els universitaris triguen una mitjana de 5,1 anys en sortir de la universitat, una xifra molt per sobre de la duració teòrica de les carreres. L'allargament de les carreres es deu a la compaginació dels estudis amb altres àmbits de la vida, com ara la feina. Això provoca que les diplomatures de tres anys s'acabin cursant en gairebé cinc anys i les llicenciatures, que haurien de durar quatre cursos, acabin durant cinc anys i mig de mitjana.

Per una altra banda, escollir una titulació universitària no sempre és una decisió senzilla. Tot i que sovint durant la Secundària els joves reben assessorament sobre el ventall de carreres i títols que tenen a l'abast, al voltant d'una tercera part d'estudiants que comencen una carrera acaben abandonant-la abans de graduar-se, segons dades del Comissariat per a Universitats i Recerca de Catalunya recollides pel diari Avui.

Les carreres amb índexs més alts de deserció són les titulacions d'Humanitats i les branques més tècniques.  Les dades apunten que un 41% dels estudiants que el curs 2001-2002 es van matricular a alguna carrera d'Humanitats havien abandonat els estudis abans de 2006-2007, un percentatge que supera el nombre de titulats d'aquell mateix període. Els estudiants desertors sumen un 38,3% en l'àmbit tècnic i un 35,8% en l'àmbit científic.

A l'altre costat es troben llicenciatures com medicina o magisteri, carreres que requereixen una nota de tall més alta i tenen menys abandonaments. Per exemple, en el cas de les carreres de l'àrea de salut, només el 15,9% dels futurs metges o infermers abandona el camí abans de finalitzar-lo.


:: Últimes notícies
Barcelona acull el saló Estudia 02.04.2008
S'obre la convocatòria de les ajudes al lloguer per a joves de fins a 35 anys i altres col·lectius 31.03.2008
Calendari de preinscripció pel curs 2008-2009 27.03.2008
La Generalitat crea un pla per fomentar les enginyeries 26.03.2008
Nou programa d'activitats al Centre Garcilaso 25.03.2008



©2002 - 2006 Consell Comarcal del Barcelonès        
Avís Legal

Creació i disseny pàgina web - Tucan I.T.
inici contactar Santa Coloma Barcelona Badalona