Baixa un 80% el cost per canviar o cancel·lar la hipoteca
16/11/2007
El Senat de Diputats ha aprovat per unanimitat el projecte de llei que modifica la Llei de Regulació del Mercat Hipotecari durant aquesta setmana. El text, aprovat el Consell de Ministres el passat 2 de març, no passarà per el Ple de la Càmera Alta.
El projecte de Llei introdueix una sèrie de canvis en el panorama hipotecari ja que una de les principals novetats d'aquesta és la reducció en un 80% el cost de modificació de les condicions d'un crèdit. Aquesta nova mesura pretén reduir costos per tal de que aquests s'adaptin a les circumstàncies adverses del mercat, entre les que es troben les pujades i baixades de tipus d'interès. També es troba entre els objectius augmentar la transparència de la regulació d'un mercat que afecta a cinc milions de families que avui en dia paguen una hipoteca.
Aquesta nova norma també regula la figura de la hipoteca inversa; s'estableix la possibilitat de deduir-se l'impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) la quantitat que s'obté de la hipoteca inversa i que es destina a un pla de previsió assegurat.