Diumenge, 13 d´Abril de 2008
 
 
Serveis Comarcals
 
Tallers d'Emancipació Juvenil
Centre Europa Jove
CIREJ Emancipació Juvenil
Borses Joves d´Habitatge Barcelonès
Borsa Jove d´habitatge per compartir
 
Centres de Recursos per a Joves
 
Centre de Recursos per a la Formació i l´ocupació del Barcelonès Nord
Centre de Recursos Joves i Habitatge
Centre de Recursos Europeus per a Joves
 
 
impulsa:

Consell Comarcal del Barcelonès



col·labora:

Ajuntament de Barcelona
Ajuntament de Badalona
Ajuntament Hospitalet
Ajuntament Santa Coloma de Gramenet
Ajuntament Sant Adrià de Besòs
Generalitat de Catalunya
 


Arriba la declaració de la renda

10/4/2008
Com cada any, entre els mesos de març i juny, arriba l'hora de familiaritzar-se amb el concepte de la declaració de la renda. Molts joves no saben què significa i ni tan sols tenen clar si l'han de fer o no. Mitjançant les següents explicacions i enllaços t'esbossarem en què consisteix el procediment esmentat.

L'impost de la renda sobre les persones físiques (IRPF) és un tribut estatal de caràcter personal i directe que varia segons els ingressos de les persones i les seves circumstàncies personals, familiars i laborals. La declaració de la renda és el document que informa Hisenda dels ingressos o rendiments del treball o de les activitats professionals i empresarials fetes l'any anterior; de les deduccions a les quals tenen dret i, sobretot, de la quantitat que tenim pendent d'abonar si no hem arribat a cobrir l'import d'aquest impost (IRPF) amb les retencions periòdiques al llarg de l'any. En aquest cas, la declaració és positiva, però si l'import retingut per endavant supera la quantitat total de l'impost que ens toca pagar, la declaració és negativa i tenim dret a recuperar els diners pagats de més.

Per saber si l'has de presentar o no, pren nota de les següents circumstàncies: Si durant l'any 2007 has residit a l'estat espanyol, has guanyat més de 22.000 euros bruts d'un mateix pagador, o has ingressat un total de més de 10.000 euros de diferents feines, entre les quals hi ha més d'un pagador del qual hagis rebut més de 1.500 euros, estàs obligat a presentar la declaració de la renda.
Per una altra banda, si no hi reuneixes aquests requisits perque els ingressos que has rebut pel teu treball no arriben a aquestes quantitats, et convé igualment calcular si les retencions que t'han fet són les adequades. Si has pagat més impostos dels que et toquen, pots recuperar aquesta diferència fent la declaració de la renda.

Per presentar-la has d'omplir el formulari has de demanar tota la documentació relativa als ingressos de l'any passat. La pots demanar per Internet, per telèfon o personalment a les oficines corresponents de l'Agència Tributària. Allà et podran facilitar totes les teves dades fiscals i també un esborrany de la declaració, que podrà rectificar o confirmar.
Per fer la declaració, comprovar si el càlcul que Hisenda ha fet per tu o rectificar l'esborrany que has rebut, pots demanar una cita perquè un funcionari t'ajudi personalment a omplir els papers en una oficina de l'Agència Tributària, o adreçar-te a la Direcció General de Tributs, que depèn de la Generalitat de Catalunya. També pots fer-ho pel teu compte amb el programa d'ajuda PADRE, que s'obté gratuïtament a la web de l'Agència Tributaria o a les delegacions d'Hisenda i als estancs. Aquest programa et permet omplir amb l'ordinador tot el formulari de la declaració de la renda, pas a pas, i calcula automàticament els imports de les quantitats a pagar i les deduccions.

Per acabar t'hem de fer menció de l'opció de destinar una petita part dels impostos a fins benèfics. Fins l'any passat era el 0,52%, però des d'ara hi ha una casella per a destinar el 0,7% de l'IRPF a la realització de programes d'ONG en l'àmbit de l'acció social i la cooperació i una altra perquè aquesta quantitat vagi a parar a l'Església Catòlica. Es pot triar una de les dues opcions o bé les dies sumades.

La declaració de la renda es pot presentar des del 2 de maig fins al 30 de juny de 2008. Si el pagament és domiciliat, el plaç finalitza el 23 de juny (amb càrrec el 30 de juny).
Si tens algún dubte respecte a la terminologia, el portal Jove.cat et facilita una síntesi dels aspectes més importants del procediment.


:: Últimes notícies
La consellera de treball visita el CIREJ 11.04.2008
Apunta't als tallers d'habitatge que organitza el CIREJ 11.04.2008
25.000 subscriptors ja reben el Butlletí Jove de la web Barcelonesjove.net que edita el Consell Comarcal del Barcelonès 08.04.2008
Els joves pateixen precarietat laboral 08.04.2008
El CIREJ organitza una xerrada sobre la compra-venta de pisos 07.04.2008




©2002 - 2006 Consell Comarcal del Barcelonès        
Avís Legal

Creació i disseny pàgina web - Tucan I.T.
inici Santa Coloma Barcelona Badalona