1. Introducció
2. Serveis de l’Oficina Jove d’Emancipació de L’Hospitalet de Llobregat
3. Programa d’Acció Comunitària
L’Oficina Jove d’Emancipació (OJE) és un servei municipal depenent de la Regidoria d’Esports i Joventut que informa, orienta, assessora i forma als i les joves en temes de Formació, Ocupació, Habitatge i Mobilitat i cooperació internacional, incidint transversalment amb la mediació i la perspectiva de gènere.
L’Oficina Jove d’Emancipació ha dissenyat diferents serveis gratuïts per als joves de 12 a 35 anys, i desenvolupa les diferents accions a través de:
- Programa municipal d’Emancipació juvenil.
- Programa municipal de Participació, Oci i Cultura.
- Programa d’Acció Comunitària.
2. Serveis de l’Oficina Jove d’Emancipació (OJE)
INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ
L’equip tècnic especialitzat de l’Oficina Jove d’Emancipació t’informa i orienta, a nivell bàsic, en totes les temàtiques relacionades amb l’emancipació juvenil, en horari d’obertura de l’Oficina Jove d’Emancipació: De dimarts a divendres, de 10 a 14.00h i de dilluns a dijous, de 16 a 20.00h.
ASSESSORAMENT ESPECIALITZAT
Es posa a l’abast dels joves un equip de professionals especialitzats en aspectes relacionats amb l’emancipació: formació; laboral; habitatge i mobilitat internacional.
Gratuït: les consultes és podran fer a través de cita prèvia.
Confidencial: Individual o col•lectiu: podran adreçar-se tant les persones individuals com els col•lectius o grups.
Especialitzat: les consultes són resoltes per professionals especialitzats coneixedors de les temàtiques plantejades.
- Formació jove: Assessorament especialitzat dins del sistema educatiu per tal que el jovent pugui escollir l’itinerari acadèmic necessari pel seu futur professional, així com per resoldre qüestions o dubtes que se li plantegin.
- Laboral jove: Assessorament especialitzat i seguiment en el procés de recerca de feina del jovent. Es dóna resposta als dubtes que poden sorgir sobre alguns aspectes laborals, com el conveni, el contracte, la nòmina, la quitança, és a dir, assessorament sobre els drets i deures del treballador i treballadora.
- Habitatge jove: Assessorament especialitzat en Qüestions jurídiques, contractes d’arrendaments i compra, drets i deures, gestions i tràmits legals relacionats amb hipoteques i legislació vigent, etc.
- Mobilitat jove i cooperació internacional: Assessorament especialitzat en programes específics per treballar i estudiar a l’estranger, com Leonardo da Vinci, Eurodissea, Erasmus i Erasmus Mundus, Comenius i Grundvig, així com la possibilitat de fer d’au pair o estudiar idiomes i Servei voluntari europeu.
PROGRAMACIÓ TRIMESTRAL DE XERRADES I TALLERS
Oferta de xerrades i tallers formatius, relacionats amb l’Emancipació Juvenil, a fi d’omplir els buits informatius que presenta el jovent i orientar-lo durant el procés d’emancipació en: habitatge; laboral; mobilitat i cooperació internacional; formació; creixement personal, professional i social; noves tecnologies; oci i cultura.
CIBERESPAI
Servei gratuït d’ordinadors amb connexió a Internet, paquet ofimàtica (programari windows), port USB i impressora. Tots els usuaris i usuàries disposen d’hores mensuals que poden triar i reservar.
LINK LABORAL
Espai equipat amb tots els recursos necessaris per començar la recerca de feina: ordinador personal, diaris especialitzats, models de currículum i cartes de presentació, llibres de test psicotècnics, connexió a Internet, borses de feina en línia, directoris d’empreses, etc. A més, amb un equip humà especialitzat que dóna suport en aquesta recerca.
CARNETS JUVENILS
Únic punt de L’Hospitalet en què es poden adquirir els carnets internacionals d’alberguista, estudiant i professor i el carnet internacional jove, entre d’altres.
IDIOMA-TIC
Servei gratuït per participar en grups de conversa en anglès, dinamitzats per una persona nadiua. L’objectiu és millorar la fluïdesa oral i la correcció fonètica i lèxica dels estudiants. També es pot elaborar el currículum vitae segons el model europeu, traduir-lo a l’anglès i al francès i preparar i simular entrevistes de treball en aquests idiomes.
PARELLES D’INTERCANVI LINGÜÍSTIC
Oferim un espai per contactar amb aquells joves que, com tu, volen millorar el seu coneixement d'un idioma conversant amb altres que l'utilitzen com a llengua principal.
AULES D’ESTUDI
Espais en diferents llocs de la ciutat destinats al col•lectiu d’estudiants que estan en període oficial d’exàmens: Auditori Barradas; Biblioteca La Bòbila, Biblioteca Josep Janés i Associació d’Estudiants de L’Hospitalet.
ENTITAT D’ENVIAMENT DE VOLUNTARIS/ÀRIES EUROPEUS
Oportunitat que ofereix l’Oficina Jove d’Emancipació de viure i gaudir d’una experiència internacional de voluntariat en qualsevol país del món, d’una durada de 2 mesos a 1 any, per a joves de 18 a 30 anys, i ampliar la seva formació, viure una experiència intercultural, conèixer diferents realitats, donar suport al desenvolupament de comunitats locals i ampliar els coneixements d’un idioma a través de la participació activa en un projecte de voluntariat i solidaritat, el treball en equip i la formació en diferents camps. Necessària cita prèvia.
JOVENTUT L’H
Butlletí electrònic que, mensualment, informa de les activitats i notícies més importants dirigides als joves.
ESPAI D’AUTOCONSULTA
Espai dinamitzat a través de revistes, diaris i fullets informatius, i disposició d’un plafó de notícies i anuncis, per poder fer recerca d’informació sobre diferents temàtiques.
BORSA JOVE D'OFERTES DE TREBALL
Si tens menys de 35 anys i estàs buscant feina pots adreçar-te a la Borsa d'ofertes de feina per a joves ubicat a l'OJE, és un projecte impulsat per l'Ajuntament de L'Hospitalet i el Consell Comarcal del Barcelonès. Es tracta d'un servei que posa a disposició dels usuaris una Borsa d’Ofertes de Treball per a Joves, amb un ampli recull d’ofertes per treballar aquí o a l’estranger.
3. Programa municipal d’acció Comunitària (PAC)
El Programa municipal d’acció comunitària és la descentralització de l’OJE als barris. Entre d’altres serveis, proporciona treball als Instituts públics de la ciutat, dona suport als centres, realitza tallers i accions participatives, promou el treball comunitari i s’estableix com a punt d'informació/orientació juvenil. L’objectiu d’aquest servei és generar i dinamitzar una xarxa d’atenció integral per als joves dins del seu territori, facilitant l’accés a la informació i als recursos necessaris per al seu projecte de vida.
Els 16 instituts de la ciutat, es constitueixen com a espais de referència per als joves dins dels barris i són el punt d’inici a partir dels quals es començarà a teixir aquesta xarxa.
A més, des del Programa d’Acció Comunitària s’ofereix als professionals dels instituts el servei d’orientació que aglutina recursos en temàtica diversa: formació, laboral, mediació, mobilitat i cooperació i participació. També es promouen diverses activitats de dinamització, de sensibilització, formatives i participatives, tant per als alumnes com pel professorat, entre les quals estan: La jornada de consellers/eres escolars; l’Art en femení; la Jornada de la poesia; el Dia de la Sida, entre d’altres.
Els tallers del Servei d’Orientació a instituts faciliten informació, orientació i assessorament sobre, diferents temàtiques:
- Estudis (què pots fer, com, quan i on)
- Informació sobre el món laboral ( recerca de feina i drets i deures dels treballadors)
- Informació sobre les possibilitats de sortir a l’estranger (estades per estudiar, treballar o fer pràctiques, voluntariat europeu, cooperació, intercanvis, etc.)
- Informació sobre temes de medi ambient i solidaritat
- Informació de temes de salut (drogues, SIDA, sexe)
- Informació sobre associacionisme i voluntariat
- Informació general, activitats i notícies de la teva ciutat
- Informació sobre tallers, cursets, jornades, exposicions, teatre, cine, sortides i esports.
Enllaços
Mapa Jove
Etiquetes: adolescents, cursos, emancipació, L'Hospitalet de Llobregat